شناسهٔ خبر: 109220 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی و حریم راه های اداره کل راهداری خوزستان اعلام کرد:‌

غیر استاندارد بودن دسترسی شرکت های مستقر در محور اهواز-خرمشهر

اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خوزستان رئیس اداره ایمنی و حریم راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: طبق استانداردهای تعریف شده از سوی وزارت راه و شهرسازی می توان عنوان کرد تقریبا می توان تمامی دسترسی های شرکت های تولیدی و صنعتی مستقر در این محور غیر استاندارد هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، رضا میراب زاده در سومین جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان که با دستور کار بهسازی و ایمن سازی محور اهواز-خرمشهر در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: ساخت باند دوم محور اهواز- خرمشهر طی امضای تفاهمنامه ای در سال های گذشته بین وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور و منطقه آزاد اروند در دستور کار قرار گرفت اما بنا به دلایلی از جمله مشکلات اعتباری که تمامی دستگاه های اجرایی به دلیل شرایط حاکم بر کشور و تحریم ها با آن مواجه هستند، تاکنون اجرایی نشده است.

وی افزود: با توجه به استقبال مسافران نورزی از یادمان شهدای شلمچه و حضور یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در قالب کاروان های راهیان نور در این یادمان و پیش بینی استقبال ۵ میلیون نفر از راهپیمایی اربعین حسینی(ع) در سال جاری، ایمن سازی محور اهواز-خرمشهر در کوتاه مدت در دستور کار استان گرفته است تا با کمک شرکت های تولیدی و صنعتی مستقر در این محور، این مهم انجام شود.

رئیس اداره ایمنی و حریم راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی استانداردهایی را برای راه های دسترسی شامل فاصله ورود و خروج به این راه ها تا جاده اصلی و توقفگاه اضطراری تعریف کرده است، اظهار کرد:می توان گفت تقریبا تمامی دسترسی های شرکت های تولیدی و صنعتی مستقر در این محور غیر استاندارد هستند.

میراب زاده یادآور شد: در این برنامه ریزی کوتاه مدت قرار است که شرکت های تولیدی و صنعتی مستقر در محور اهواز-خرمشهر نسبت به ایمن سازی و احداث روشنایی در راه های دسترسی به تأسیسات خود را طی یک ماه انجام دهند.

رئیس اداره ایمنی و حریم راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: در این محور شرکت های نورد لوله اهواز، شرکت نوین چوپ، سازه های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، راه آهن جنوب، کشتارگاه شهرداری اهواز، شرکت پوشش لوله، یادمان بیت المقدس، شرکت نفت و گاز کارون، شرکت نفت و گاز اروند، کارخانه آسفالت یار احمدی، شرکت پالایش گاز یادآوران خلیج فارس، پادگان حمید، شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر، میدان نفتی یادآوران، شرکت کشت و صنعت میرزا کوچک خان،  ورودی محور طلاییه، یادمان رمضان، کشاورزی و آبزی پروی معین بنیاد، تأسیسات نفتی دارخوین، یادمان شهدای شیمایی بهبهان، ساختمان بازیافت زباله شهرداری خرمشهر، ایستگاه برق شرکت توزیع نیروی برق استان و چند روستا قرار دارند.

وی ادامه داد: درصورتی که این شرکت ها و دستگاه های متولی، طی یک ماه تنها نسبت به ایمن سازی رمپ ورود و خروج دسترسی های خود و ایجاد روشنایی در این رمپ ها اقدام کنند، در بازه زمانی کوتاه مدت شاهد ایمنی قابل توجهی در محور اهواز-خرمهشر خواهیم بود.

رئیس اداره ایمنی و حریم راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: این اداره کل نسبت به شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی ۵۰ کیلومتر انتهایی محور اهواز -خرمشهر اقدام کرده است اما با توجه به اینکه در سیل سال ۹۸ با شسته شدن این جاده و از بین رفتن شانه راه در ۵۰ کیلومتر اول محور بودیم، اداره کل برای شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی به ۱۵ تن خاک مخصوص نیاز دارد که با مشکل تأمین این خاک مواجه است.

میراب زاده عنوان کرد: درصورتی که هرکدام از این شرکت ها در محدوده یاد شده امکان تأمین خاک را دارند، ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برای اجرای عملیات شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی در ۵۰ کیلومتر ابتدایی محور اهواز-خرمشهر آماده هستند.